U kontekstu Design Thinking metodologije, Persona je važan alat koji se koristi za razumevanje i kreiranje dublje empatične veze sa krajnjim korisnikom, odnosno vašom ciljnom grupom. Persona je detaljaniji prikaz navika, ponašanja, želja, potreba ali i muka jednog potpuno izmišljenog karaktera koji predstavlja specifičan segment dela populacije kojem želite da se obratite i ponudite proizvod ili uslugu.
Persona se kreira na osnovu istraživanja i uvida iz realnog života i iskustva sa ciljem razumevanja potreba, ponašanja i ciljeva naših budućih korisnika ili kupaca. Pored toga što nam pomaže da razumemo potrebe, želje i ponašanje naše ciljne grupe, Persona kao alat nam pomaže i da osmislimo strategiju komunikacije sa našom ciljnom grupom i da izbegnemo nesporazume ili nedovoljno deljenje važnih informacije koje je neophodno da prenesemo.
Zato ćete na ovoj radionici saznati:
- Na koji način vam ovaj alat pomaže da kroz empatiju bolje razumete ko je vaš korisnik,
- Zbog čega je bitno da vam korisnik bude u centru pažnje i kako vam to pomaže da donosite dobre poslovne odluke,
- Kako da definišete vašu strategiju komunikacije i uspešno je usaglasite sa vašom ciljnom grupom
- I kako da prateći stvarne potrebe kontinuirano razvijate i unapređujete svoje proizvode i usluge
Persona je ključan alat u Design thinking metodologiji. On nam pomaže da saosećamo sa korisnicima, da donosimo informisane odluke – odluke koje idu u našu korist, a ne protiv nje, i pomaže nam da kreiramo proizvode i usluge koje će zaista ispuniti očekivanja i potrebe naše ciljne grupe.
Sanja Milosavljević je mentor, trener i fasilitator sa više od 5 godina iskustva u oblasti obrazovanja odraslih i mentorstva start-ap kompanija. Njeno polje ekspertize je osnaživanje ranjivih i marginalizovanih grupa, razvoj poslovnih ideja, preduzetništvo, marketing i digitalni marketing, prodaja, razvoj novih proizvoda i logistika korišćenjem metodologije dizajna sa fokusom na modele zelene i cirkularne ekonomije. Uspešno je vodila mali posao za proizvodnju testenina, počevši od mikro proizvodne linije, pa do velikih trgovaca kao što su Lidl i Mercator ad.
Snimak predavanja
Materijal sa predavanja
Ukoliko želite da razvijete vašu Personu, ovde možete preuzeti šablon.