Biznis kanvas model je moćan alat koji nam pomaže da vizuelno predstavimo korake koje treba da preduzmemo pre nego što se upustimo u realizaciju neke ideje. Kao i svaki alat, daje nam odgovor na pitanje „kako“ da posložimo kockice ili puzle u ono što nazivamo razvoj poslovne ideje. Kada uđemo malo dublje u 9 polja BCM-a, spremamo se da strateški razmišljamo o našoj poslovnoj ideji i da savladmo jezik kojim ćemo komunicirati našu poslovnu ideju – od prijatelja do investitora ili banke. Bez straha i sa boljim razumevanjem šta je sve potrebno i o čemu je sve potrebno da razmišljamo kada se upuštamo u neki poslovni poduhvat, ako želimo da ga unapredimo ili uvedemo novi proizvod ili uslugu.
Nije slučajno što se u centru BCM-a nalazi predlog vrednosti našeg proizvoda ili usluge – kada znamo šta radimo i na koji način to popunjava rupu na tržištu, ili lepše rečeno, rešava problem kupcima ili korisnicima našeg proizvoda i usluge, možemo da pređemo na pitanja kao što su: ko su naši ključni partneri, koje su naše ključne aktivnosti i koji su kanali distribucije kojima ćemo dostaviti vrednost našim kupcima ili klijentima.
Kada znamo koja je vrednost našeg proizvoda ili usluge, možemo da razmišljamo ko je naš kupac i na koji način želimo da komuniciramo sa kupcima kako bismo im isporučili vrednost.
A u međuvremenu, jer nema koraka ili bloka koji je važniji od nekog drugog i svi su usko povezani, treba da razmišljamo koji resursi su nam potrebni da isporučimo vrednost, koliko će nas koštati da izradimo prototip, da ga testiramo i konačno pustimo da živi van naših misli i na koji način ćemo prihodovati od novog života naše ideje.
BCM je koristan alat jer je intuitivan, kroz određena pitanja vas tera da izazovete vaše ideje i što je najvažnije, podstiče vašu kreativnost.
Ukoliko želite da isprobate ovaj alat ispod možete preuzeti Biznis kanvas model (BCM) za popunjavanje u različitim formatima.