Odgovor na: Preduzetništvo i upravljanje biznisom

Početna Forumi Učesnice mentorskog programa 2024/25 Preduzetništvo i upravljanje biznisom Odgovor na: Preduzetništvo i upravljanje biznisom

#7714
Moderator
Autor teme
Sanja MilosavljevićSanja Milosavljević

    Drage žene i devojke, izuzetno mi je bilo vreme provedeno sa vama juče na radionici posvećenoj BCM-u.

    Po dogovoru vam šaljem primere studije slučaja dve velike firme koje su prepoznale da na tržištu postoji potreba i koje su oblikovale i modelovale svoje poslovanje koristeći BCM kao alat.

    Udahnite duboko, niko nije preko noći došao do najboljeg rešenja. Možda i jeste ali mi ne vidimo sve pokušaje koji su mu prethodili, već vidimo samo sjajni gotovi rezultat. Ne budite stroge prema sebi, nego prihvatite alat kao što je BCM kao prostor za igru i razmišljanje.

    Studije slučaja

     

    Airbnb

    · Segment kupaca: Putnici, pružaoci usluge smeštaja.

    · Value Proposition/Predlog vrednosti: Pristupačno, jedinstvena ponuda smeštaja za putnike; prilika za pružaoce usluge smeštaja da zarade od rentanja svojih soba.

    · Kanali distribucije: Vebsajt AirBnb-a, mobillna aplikacija.

    · Odnos sa klijentima: Podrška klijentima, online ocene usluge koju pružamo kroz komentare koji ljudi dele.

    · Tokovi prihoda novca: Provizija za uslugu i od strane gostiju i od strane pružaoca usluge smeštaja.

    · Ključni resursi: Platforma, brend, pružaoci usluge smeštaja, krajnji korisnici.

    · Ključne aktivnosti: Upravljanje listingom pružaoca usluge smeštaja, marketing, podrška klijentima koji su korisnici naše usluge-putnici.

    · Ključni partneri: Vlasnici nektetnina, loklani mali biznisi (kafići, gradski turistički vodiči, usluge čiščenja i održavanja, pekare), banke ili pružaoci usluge onlajn naplate.

    · Struktura troškova: Održavanje platforme, marketing, podrška klijentima.

    Uber

    · Segment kupaca: Oni koji se voze, oni koji voze.

    · Value Proposition Predlog vrednosti: Zgodan pristupačan, prevoz na zahtev.

    · Kanali distribucije: Mobilna aplikacija, društvene mreže.

    · Odnos sa klijentima: Korisnička podrška, partenrstvo sa vozačima.

    · Tokovi prihoda novca: Provizija od svake vožnje koju plaćaju vozači, naknade za povećanje cene pružanja usuga – sukcesivno.

    · Ključni resursi: Platforma mobilne aplikacije, interna i eksterna analiza podataka, vozači.

    · Ključne aktivnosti: Širenje mreže vozača, širenje mreže korisnika, razvoj tehnologije.

    · Ključni partneri: banke ili pružaoci usluge onlajn naplate, rent-a-car, lizing kuće.

    · Struktura troškova: Razvoj mobilne aplikacije, marketing, podrška klijentima.

     

    S.