Ako ste mislili da je izrada i distribucija suvenira rezervisana samo za kreativne i vešte, grešite. Suveniri mogu biti različite namene, ne toliko zahtevni za izradu i pre svega mogu imati različite vrednosti u očima onih koji se odlučuju za kupovinu istih.
Nešto što se vama podrazumeva i lako je dostupno, nekome može predstavljati izuzetnu vrednost i stvarati želju za posedovanjem, kao suvenira. Turisti u svetu potroše dve trećine svog novca na kupovinu, što podrazumeva i kupovinu suvenira. Zato izrada i distribucija suvenira predstavljaju veliki deo tržišta i neizostavan su deo turističke ponude, ali i mogućnosti za ekonomsko osnaživanje i razvoj lokalnih inicijativa za pokretanje “malih” poslova.
Zato ćemo na ovom predavanju govoriti kako formirati ponudu suvenira prateći principe kvalitetnog dizajna, izrade i distribucije suvenira, tako što ćemo definisati:
- Šta predstavlja suvenir i zašto je on sastavni deo svakog turističkog putovanja,
- Šta sve može biti suvenir i koje su njegove osnovne karakteristike,
- Šta sve dizajn suvenira treba da zadovolji i koje su karakteristike dobrog dizajna,
- Šta utiče na promociju i distribuciju suvenira.
Milena Milošević Micić, msr istoričarka umetnosti, radi kao muzejska savetnica istoričarka umetnosti u Zavičajnom muzeju Knjaževac. Više od 20 godina je posvećena aktivistkinja, kustoskinja, edukatorka, PR, menadžerka projekata u kulturi. Bila je vršilac dužnosti direktora muzeja u dva mandata, sa glavnim ciljem da razvije novu ulogu muzeja u lokalnoj zajednici. Jedna od tih uloga je bila i onlajn prodavnica suvenira u sklopu muzeja.