Košnica je alat koji nam pomaže da dođemo do srži našeg proizvoda ili usluge, tako što nas vodi kroz set pitanja, dok ne stignemo do vrednosti našeg proizvoda ili usluge. Kao takav, može se koristiti kao dopuna alatu kao što je Biznis kanvas model.
Pitanja koja treba postavite sebi kada razmišljate o vrednosti vašeg proizvoda ili usluge su sledeća:
- Da li je moj proizvod koristan?
- Da li je moj proizvod poželjan?
- Da li je moj proizvod dostupan?
- Da li je moj proizvod verodostojan?
- Da li je moj proizvod može da se nađe?
- Da li je moj proizvod iskoristiljiv?
- Da li je moj proizvod VREDAN?
Ni jedno pitanje nije više ili manje važno. Nije ni potrebno da na svako pitanje imamo gotov i spreman odgovor. Može da se desi da našem proizvodu ili usluzi upravo nedostaje nešto od onoga što se smatra idealnim za korisnika ili kupca. Stvar je u tome što tamo gde ne možemo da damo odgovor odmah ili nam nije očigledan ili naš proizvod ili usluga jednostavno nemaju neki kvalitet koji kupci traže, tu možemo da izazovemo sebe, da osvetlimo tamnu mrlju ili da upravo otkrijemo deo koji nedostaje. To je prostor da porastemo mi kao idejni tvorci nekog proizvoda ili usluge, a ne da se sakrijemo iza misli da niko drugi neće primetiti da nešto nedostaje našem proizvodu ili usluzi. Taj dodatni rad se uvek vidi i uvek se isplati. Čak i ako ne možete da dodelite neki od poželjnih kvaliteta vašem proizvodu ili usluzi, uvek možete da ih objasnite i iskomunicirate sa vašim korisnicima. A iskrena komunikacija je možda i najjači alat koji postoji u građenju i razvijanju poslovne ideje.
Ispod možete preuzeti ovaj alat.
Snimak radionice
U obradi 🙂