Teorija Zlatnog kruga Simona Sineka objašanjava da postoji šablon zbog čega su neke firme, pojedinci, uspešniji od drugih – jer jednostavno kreću iz svog ZAŠTO a ne iz svog ŠTA nude drugima. Kreću iznutra ka spolja, a ne spolja ka unutra.
Kao što smo rekli na radionici, uglavnom svako od vas manje više u ovom trenutku zna ŠTA radi. Neke od vas znaju i KAKO to radite, u poslovnom svetu ovo kako je vezano za aktivnosti kao što bi bile: tehnologija izrade proizvoda, sopstvenim procesom organizacije ili svojim jedinstvenim načinom prodaje. Ali veoma, veoma malo ljudi ili organizacija zna ZAŠTO rade to što rade. Pod ”zašto” se misli na pitanje: Šta je vaša svrha? Šta je vaš cilj? U šta verujete? Zbog čega vaša ideja postoji? Zbog čega ustajete ujutro iz kreveta? I zašto bi bilo ko mario za to?
Da bi zlatni krug bio ispravan i potpun važno je zadovoljiti sledeće uslove:
- Jasnoću u ZAŠTO
- Discipliniranost u KAKO
- Doslednost u ŠTA
Niti jedan deo zlatnog kruga nije važniji od drugog. Najvažnije je u jednaki sklad postaviti sve tri komponente.
U programu Mreže Jezgro prepoznaćete ovaj princip po tome što naše Jezgro ima tri nivoa kako vizuelno tako i konceptualno kroz model kompetencija koji ima tri stuba: Inovativnost, Manifestacija i Uticaj. Ceo ovaj pristup vas prati i kroz radne listove koje su dizajnirani za ovaj program.
Dodatno čitanje
Na datim linkovima možete pročitati više o teoriji Zlatnog kruga iz ugla komunikacije ka drugima:
- https://www.sasvimdigitalno.com/blog/kako-da-budete-uspesni-zlatni-krug/
- https://vladsdigital.com/pocni-sa-zasto-simon-sinek/